Terkejut anak lahir rambut blonde, mata persis biru, Bapa dpt jawapan selepas ‘siasat’ tnya ibu

SEKALI pandang ramai yang menyangka kanak-kanak perempuan ini merupakan anak mat salih. Selepas mengetahui siapa ibu bapanya, mereka beranggapan dia menghidap penyakit albino kerana memiliki kulit cerah di samping rambut blonde dan anak mata berwarna kelabu.

Wajah comel persis anak kacukan membuatkan video yang dikongsikan bapanya, Muhammad Nizar Jamaluddin menjadi tular di media sosial dan mendapat pujian warga maya. Bercerita kepada mStar, dia yang mesra disapa Nizar mengakui agak terkejut kerana anak sulungnya memiliki wajah seperti anak mat salih.

Hessa dianggap sebagai anak Melayu berambut blonde. Mana tidaknya, dia dan isteri Nurul Nabila Ahmad Nadzri memiliki anak mata berwarna hazel sedangkan anak mereka Nur Hessa Adlena bermata kelabu.

“Saya memang tak jangka anak saya pun akan memiliki wajah kacuk seperti anak kembar kepada abang saya.

“Masa baru dilahirkan, nampak anak matanya kelabu dan pada usia empat bulan baru jelas kelihatan… rambut blonde pula selepas usianya enam bulan.

“Disebabkan perbezaan tersebut, saya dan isteri membawanya berjumpa doktor kerana bimbang jika dia menghidap sebarang penyakit sebab ada yang mengatakan dia albino,” ujarnya ketika dihubungi mStar.

Meskipun pelik melihat anaknya, dia yang kini berusia 28 tahun akhirnya menarik nafas lega kerana tekaan sesetengah pihak itu tidak benar.

Malah doktor mengesahkan bahawa anaknya yang kini berusia setahun tiga bulan mengikut genetik nenek moyang dan bukan menghidap albino.

“Pernah saya jemur Hessa di tengah panas sebab nak tengok reaksi pada kulit badannya. “Kalau albino, kulit mereka sensitif pada matahari tetapi Alhamdulillah Hessa tidak menunjukkan sebarang simptom seperti yang dinyatakan,” imbasnya.

Dia juga menafikan kemungkinan isterinya ‘terkenan’ anak mat salih. Mana tidaknya, sepanjang tempoh hamil, isterinya hanya menonton filem Tamil.

“Setiap hari isteri tonton cerita Tamil bukan cerita ‘orang putih’. Kalau terkenan mungkin macam heroin Tamil,” katanya. Disebabkan anak kembar kepada abangnya yang kini berusia 13 tahun memiliki wajah kacukan, keluarganya tidak terkejut melihat Hessa.

Tambahan pula selepas diselidik, rupa-rupanya nenek moyangnya merupakan keturunan Arab. “Saya baru hubungi umi (panggilan kepada ibu)… umi cakap datuk kepadanya adalah orang Arab.

“Patutlah hidung dan rambut kakak serta abang saya nampak berbeza daripada adik beradik lain,” jelas Nizar yang baru mengetahui salah silah keturunan sebelah ibunya.

Berkongsi perkembangan anak sulungnya itu, dia yang berkhidmat sebagai anggota polis berkata, disebabkan wajah yang comel dan kacuk, Hessa dihujani pelbagai tawaran komersial.

Nizar dan isterinya mendirikan rumah tangga pada 2021.

Bagaimanapun, dia tidak dapat menerima kesemuanya dan hanya menjadi duta kepada satu produk sahaja.
“Saya dan isteri tidak sempat uruskan sebab perlu buat content pelbagai. Isteri pun sibuk dengan bisnes dalam talian dia di TkTok.

“Jadi kami terpaksa tolak dan ambil satu produk sahaja,” ujarnya yang mendirikan rumah tangga dua tahun lalu.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warga maya mengakui terkejut melihat wajah Hessa selain menyatakan dia bakal mempunyai peminat tersendiri dan bergelar model ternama seperti Gigi Hadid.
“A blond Malay with a blue eyes. Besar nanti Gigi Hadid ni kau dik. “Dah besar nanti mesti cantik dan ramai peminat.

“Masa mengandung dulu mak dia tenung gambar siapa ni? Lawa sangat warna mata tu, rambut pun lawa.
“Nanti dah besar rambut dengan mata dia akan berubah kalau tidak silap sebab sepupu saya pun macam tu dulu masa kecil… dah besar hilang,” ujar beberapa warga maya.

Sumber : mstar

Please wait while you are redirected...or Click Here if you do not want to wait.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*